دسته موتور بالا راست ( شاتونی ) سیتروئن c5/2007/2009

×

پیغام خطا

You may not view this site from your current location.
0 ریال
تصویر: 
مارک: 
سیتروئن c5 2007 -2009
کد کالا: 

دیدگاه‌ها

انسان را تصور کنید که در یک حالت نامتعادل در حال راه رفتن روی یک لبه باریک است این فرد یا باید به جایی تکیه دهد و یا  با متمایل شدن به چپ و راست باید به نوعی تعادل خود را حفظ کند یک خودرو نیز همانطور که از قسمت های مختلفی تشکیل شده است از تکیه گاه های گوناگونی نیز بایستی برخوردار باشد اتومبیل در واقع یک پازل از بخش های مختلف ثابت و متحرک از و هر کدام از این بخشها روی دیگر سوار است به همین خاطر باید تکیه گاه هایی در خودرو وجود داشته باشد که هم وزن آنها را تحمل کند و هم  لرزش آنها را بگیرد �ته موتور مهم ترین و شناخته شده ترین تکیه گاه درون یک خودرو است دسته موتورها در بالا و پایین و یا دو طرف یک موتور قرار می گیرند و چون پیشرانه را به شاسی ارتباط �‌دهند از لرزش و تکان خوردن آن نیز جلوگیری می کنند اما ببینیم این دسته موتور چند وای دارند و از چه قسمتهایی تشکیل می شود دسته موتور وظیفه تحمل وزن موتور را دارد البته این اتصال به معنی یک اتصال ساده بدون خاصیت نیست و در کنار این ارتباط باید اهداف و انتظاراتی که مد نظر قرار گرفته تامین شود در خودرو های  پژو و سیتروئن مانند زانتیا سی فایو نیو c۵ و پژو ۴۰۷ دسته موتور ها انواع گوناگونی دارند اما روی خودروهای معمولی دونو بیشتر از بقیه نصب نمی شوند و استفاده از آن ها بسیار گسترده است �ته موتور های لاستیکی به دسته موتورهای هیدرولیکی که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند دسته موتور های لاستیکی ارزان تر هستند ساختار ساده‌ای دارند ابعاد مختلفی داشته و بدون نیاز به نگهداری هستند این دسته موتورهای قطعه لاستیکی دارند که همین قابلیت ارتعاشات ضربه گیری آنها موجب جذب ضربات و تکان های موتور و گیربکس میشوند اما دسته موتور های هیدرولیکی از مجموعه قابلیتهای فنر و لاستیک و یک سیال هیدرولیک روغنی برای دفع و جذب ه بهره می‌برد که منظور از هیدرولیکی بودن آن به لایه های فنر و وجود روغن در بین آنها مربوط می‌شود در این دسته موتورها دلایل خنک که در هم قلاب هستند کار اصلی جذب نیروهای وارد را انجام می دهند دسته موتور ها بر اساس محل قرارگیری و نوع طراحی موتور متفاوت هستند برای مثال در خودروهای که  محور محرک آنها در جلو است و موتور به صورت عرضی قرار گرفته است معمولا سه دسته موتور شامل دو عدد در پایین و یکی در بالا وجود دارد و در موتورهایی که به صورت طولی در راستای اتاق و شاسی نصب می شوند دسته موتورها در دو طرف موتور قرار می گیرند اما در خودرو های � دارای پیشرانه ارزی هستند معمولاً دسته موتور بالا از نوع هیدرولیکی سکه خرابی آن نیز می‌تواند در کنار هزینه بالا خطرناکتر نیز باشد برای مثال در خودرو های مسلح محصولات پژو سیتروئن �ابی این دسته موتورها حتی در بدترین حالت می‌تواند باعث کم شدن موتور و در نتیجه برخورد تسمه تایم با قاب خودش و پارگی تسمه تایم و هزینه‌های سنگین بعد از آن باشد اما دسته موتور پایین ای که از نوع لاستیکی است جدا از تحمل تکان های موتور و گشتاور های پیچشی آن به خاطر این که در پایین قرار دارد بیشتر مسئولان تحمل وزن پیشرانه استخر آبی آن نیز مشکلات �صی را ایجاد نمی‌کند دسته موتور بعدی در واقع برای تحمل وزن و ثابت نگه داشتن جعبه دنده است این در حالیست که در خودروهایی که محور محرک عقب دارند و گیربکس در فضای زیر اتاق بین دو صندلی  جلو قرار دارد دسته گیربکس روی رام شاسی بسته می شود و یا مستقیم مثل دسته موتورها روی شاسی است از علل خرابی دسته موتور ها همانطور که گفته شد در خودروهای سیتروئن و پژو مانند زانتیا سی فایو نیو سی فایو و پژو ۴۰۷ و غیره دسته موتورها برای تحمل تکان ها و ضربات ناشی از وزن و کارکرد موتور طراحی و ساخته می شوند حال اگر این تک آنها بیش از حد معینی باشد و یا فشارهای وارده به آنها زیاد شود مثل هر قطعه لاستیکی دیگری ممکن است تا دچار خستگی شده و در برابر تنش های وارده توان تحمل را از دست بدهم و دچار پارگی شوند اما باید بدانید که خرابی این قطعات نیز بسته به اینکه اتومبیل از چه کلاس خودرو است و چه ویژگی های حرکتی دارد متفاوت خواهد بود

 

 

      

 

 

 

 

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

تهران , چراغ برق , خیابان ملت , پاساژایران ماشین ,  طبقه اول , پلاک 5قربانی 09122579700  -  33972508 - 33984987 

Www.citroenyousef.ir   

instagram : citroenyousef                

تهیه و توزیع قطعات یدکی خودروهای

citroen c5/new c5/citroen c3/

peugeot407/peugeot2008/

xantia نوواستوک ارسال به تمامی نقاط ایران عزیزheartheart