پیوند ثابتارسال شده توسط admin506 در چ., 07/04/2018 - 04:24
در خودروهای پژو و سیتروئن مانند زانتیا سی فایو پژو ۴۰۷ و نیو c۵ و غیره پمپ ترمز از چند بخش اصلی تشکیل شده که عبارتند از محور اصلی پمپ که ممکن است یک پارچه یا دو تکه باشد آب بندها و نشت بندها محفظه اصلی و ثانویه پمپ روغن ترمز درب مخزن مجاری عبور سیال و غیره اما نکته مهم در این است ترمز از دو محفظه برای ذخیره روغن ترمز برخوردار است که یکی برای چرخهای جلو و دیگری برای چرخهای عقب است در بیشتر خودروها به خاطر قرار گیری موتور در جلوی خودرو وزن بیشتر خود را در جلو متمرکز شده و به همین خاطر و از آنجایی که هنگام ترمز گیری وزن به سمت جلو منتقل میشود چرخهای جلو وظیفه اصلی توقف را برعهده دارند به همین خاطر مخزن روغن ترمز در نظر گرفته شده برای چرخهای جلو همیشه به عنوان مخزن اصلی است و حتی اندازه بزرگتری نیز دارد این جدا بودن مخزن نیز باعث میشود تا حتی اگر یک محور دچار نشتی باشد ترمز یک محور دیگر کاملا مستقل از آن عمل می کند و به این ترتیب ایمنی خودرو حفظ می شود
دیدگاهها
در خودروهای پژو و سیتروئن
در خودروهای پژو و سیتروئن مانند زانتیا سی فایو پژو ۴۰۷ و نیو c۵ و غیره پمپ ترمز از چند بخش اصلی تشکیل شده که عبارتند از محور اصلی پمپ که ممکن است یک پارچه یا دو تکه باشد آب بندها و نشت بندها محفظه اصلی و ثانویه پمپ روغن ترمز درب مخزن مجاری عبور سیال و غیره اما نکته مهم در این است ترمز از دو محفظه برای ذخیره روغن ترمز برخوردار است که یکی برای چرخهای جلو و دیگری برای چرخهای عقب است در بیشتر خودروها به خاطر قرار گیری موتور در جلوی خودرو وزن بیشتر خود را در جلو متمرکز شده و به همین خاطر و از آنجایی که هنگام ترمز گیری وزن به سمت جلو منتقل میشود چرخهای جلو وظیفه اصلی توقف را برعهده دارند به همین خاطر مخزن روغن ترمز در نظر گرفته شده برای چرخهای جلو همیشه به عنوان مخزن اصلی است و حتی اندازه بزرگتری نیز دارد این جدا بودن مخزن نیز باعث میشود تا حتی اگر یک محور دچار نشتی باشد ترمز یک محور دیگر کاملا مستقل از آن عمل می کند و به این ترتیب ایمنی خودرو حفظ می شود