سیترون C5 یک سدان سایز متوسط فرانسوی است که نسل اول آن در سال 2000 معرفی شد و توسط سایپا به بازار کشورمان راه پیدا کرد. اما مدلی که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم , مربوط به نسل دوم است که معرفی آن به سال 2007 و عرضه ی آن به سال 2008 باز می گردد.
سایپا این بار هم تصمیم گرفت این نسل از سیترون C5 را به بازار عرضه کند و ناکامی نسل گذشته را از این طریق جبران کند. اما گویی سایپا از گذشته درس نگرفته بود و سیترون C5 جدید را با قیمتی نادرست شرایطی عجیب به بازار عرضه کرد.
همین سیاست های اشباه موجب شد سیترون C5 این بار هم یک شکست دیگر را تجربه کند و علی رغم فروش بسیار خوب در بازار جهانی, در کشورمان به یک خودرو نه چندان محبوب تبدیل شود
سیترون C5 از نظر طراحی یک قدم کاملا رو به جلو محسوب می شد که نشان از عزم جدی سیترون برای حضور قدرتمند در بازار جهانی داشت. به همبن دلیل سیترون C5 را میتوان یک خودروی با پرستیژ و زیبا توصیف کرد که با وجود گذشت چندین سال از سال طراحی آن , همچنان جذابیت خود را حفظ نموده است.
سیترون C5 در طراحی کابین تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرده و به روز شده است. کلید های فراوانی در داخل کابین وجود دارد و بدون شک در اولین تجربه ی نشستن در آن دچار سردرگمی خواهید شد.
در طراحی کابین سیترون C5 چند مورد عجیب از جمله آنها میتوان قرار گیری محل ورودی تهویه ها و شکل کلید های موجود بر روی فرمان را ذکر کرد.با وجود تمام این موارد سیترون C5 کابین راحتی دارد و با نشستن در کابین در مسیر های کوتاه و طولانی احساس خوشایندی خواهید داشت.
سیترون C5 جدید در حال حاضر با قیمت 100 تا 130 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد.