نقد و بررسی نیو C5

×

پیغام خطا

You may not view this site from your current location.

معرفی خودرو :

سیتروئن یکی از شرکت های معتبر فرانسوی در صنعت خودرو است که از سال 1919 میلادی تا کنون توانسته بخش عمده ای از پیشرفت های صنعت خودرو در در زمینه های مختلف را به نام خود ثبت کند. شرکت پژو با خرید بخشی از سهام شرکت سیتروئن در سال 1974 میلادی و با حمایتی که از طرف دولت فرانسه از این شرکت انجام شد, برند پژو سیروئن را تشکیل داد. پس از استقبال مناسب مردم ایران از سیروئن زانتیا سیتروئن C5 به عنوان نماینده ای جدید از این خودرو ساز فرانسوی در ایران روانه ی بازار گردید. سیتروئن C5 یکی از اعضاء خانواده سری C سیتروئن است که اولین بار در سال 2000 میلادی ورود این سری محصول به بازار های جهانی آغاز گردید. طراحی خاص و زیبای سیتروئن C5 و همچنین تنوع موتور هایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده, آن را به محصولی پر طرفدار در کشور های مختلف بدل کرده است. از خودروی سیتروئن C5 فقط مدل های 2006 به بعد در تیران وجود دارد.

 

 

 

 

نقد و بررسی فضای داخلی :

از مهم ترین ویژگی هایی که در فضای داخلی خودرو سیتروئن C5 در نظر گرفته شده, تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت مختلف است. همچنین راننده میتواند برای راحتی خود میزان گودی کمر را تنظیم نموده و کنسول وسط که برای آرنج دست در نظر گرفته شده را نیز تنظیم کند. کمربند های جلو دارای محدود کننده ی نیرو , پیش کشنده و تنظیم ارتفاع هستند و کمربند های ایمنی عقب نیز قابلیت محدود کنندگی نیرو را دارند. صندلی های تعبیه شده در عقب خودروی سیتروئن C5 تاشو هستند و میتوان به سادگی آنها را تا کرده و کابین داخلی را به صندوق عقب متصل نمود.

وجود 7 ایربگ در داخل خودرو میتواند نشان دهنده ی توجه به امنیت سرنشینان در این خودرو باشد. روکش زیبا و خیره کننده ی خودروی سیروئن C5 نیز از جمله زیبایی های درونی این ماشین است. سیستم تهویه ی اتوماتیک با قابلیت تنظیم جداگانه مخصوص سرنشینان جلو از امکانات رفاهی داخل خودروی سیتروئن C5 است. همچنین سیستم کامپیوتر ویژه ی سفر برای سیتروئن C5 در نظر گرفته شده تا در طول سفر به شما مسافت طی شده, مسافت باقی مانده تا اتمام سوخت و همچنین سرعت و مصرف متوسط سوخت را اعلام کند.

 

 

 

 

 

نقد و بررسی بیرون خودرو :

سیتروئن C5 از لحاظ بدنه و ابعاد در گروه خودرو های سدان با اتاق بزرگ قرار میگیرد. با اولین نگاه با ظاهر این خودرو میتوان فضای داخلی مناسبی را برای سرنشینان خودرو انتظار داشت. جلو پنجره ساده با نمایش لوگو سیتروئن را میتوان یکی از نکات مربوط به زیبایی ظاهری آن دانست. کشیدگی چراغ های جلو و قوس ایجاد شده در عقب خودرو نیز به زیبایی این خودرو شیک افزوده است.البته در مدل 2011 و 2012 از فیس لیفت جدید نیز استفاده شده است.

 

ابعاد در نظر گرفته شده برای طراحی سیتروئن C5 از ابتدا برای قرار گرفتن در رده ی خودرو های با ابهت و بزرگ بوده است. 

طول این خودرو 477 سانتی متر , عرض آن 186 سانتی متر و ارتفاع آن 146 سانتی متر طراحی شده است. همچنین به صورت عمومی وزن خودروی سیتروئن C5 در حدود 1520 کیلوگرم براورد شده که برای خودرویی در این کلاس وزن قابل قبول و مناسبی است.

 

 

 

 

نقد و بررسی موتور : 

موتور طراحی شده در سیتروئن C5 از نوع انژکتوری بوده که دارای 4 سیلندر بصورت خطی است. همچنین در مدل های موجود در ایران عزیز این خودروی 16 سوپاپه دارای حجم موتور 1997 CC است. گیربکس کار شده در این خودرو از نوع 5 دنده ی دستی است که به صورت 4 سرعته اتوماتیک در حالت سفارشی فراهم میشود.

 

این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده و در مدل های جدید تر از استاندارد یورو 5 نیز برخوردار است. مصرف سوخت آن در مدل اتوماتیک 8.5 تا 9.5 لیتر در 100 براورد شده که تا حدودی مصرف بالایی به حساب می آید. سیستم ترمز کار شده در سیتروئن C5 بصورت دیسکی بر روی چرخ های عقب و جلو است و کیفیت فوق العاده مناسبی را به خود اختصاص میدهد. در طراحی این خودروی فرانسوی از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیکی نیز برای حفظ آرامش سرنشینان استفاده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید ...

تهران , چراغ برق , خیابان ملت , پاساژایران ماشین ,  طبقه اول , پلاک 5قربانی 09122579700  -  33972508 - 33984987 

Www.citroenyousef.ir   

instagram : citroenyousef                

تهیه و توزیع قطعات یدکی خودروهای

citroen c5/new c5/citroen c3/

peugeot407/peugeot2008/

xantia نوواستوک ارسال به تمامی نقاط ایران عزیزheartheart